onsdag 1. juni 2011

Tur ut på fjorden

Var ute på fjorden med en kompis i dag og dorga. Genial fiskebåt med muligheter for mange stenger uti samtidig ved hjelp av en dyprigger og en oterfjøl. Vi hadde 5 stenger uti samtidig, 3 på dyprigg med rapala, 1 med gummifisk nede ved bunnen og jeg med min berkley lightningrod 4.5" og 40g laksespinner. Er bare sånn noen ganger når man ser en sluk/flue/spinner etc og man bare tenker "DEN! vil fisken ha". Akkurat den følelsen fikk jeg da jeg så denne laksespinneren.

Er ikke nøyaktig samme utformingen, men fargen er den samme. Bare vekta gjorde at jeg skjønte at denne ville irritere laksen/ørreten nok til å bite fra seg. Nå har jeg prøvd denne i elv, sjø til og med i saltstraumen uten så mye som et napp, men måten den beveger seg på i vannet har ikke minsket min tro på at denne er helt sinnsykt bra!

Desverre beit ikke laksen eller ørreten i dag, MEN jeg fikk endelig bevist at denne spinneren funker. Tok en finfin sei på nesten 6kg og masse småtorsk. Av alt utstyret vi hadde uti tok denne luringen flest og størst. Og siden tre stenger med rapala ikke tok laks eller ørret regner jeg med at de ikke var bitevillig uansett så jeg anser oddsen som den samme for spinner og wobler/rapala.







Sånn kan det gå når man overlater roret til en uerfaren skipper (meg). Nesten en hel snelle med fireline totalt tvinnet inn i nylontråd
 Cosmo prøvde lykken men hadde litt problemer med åpen haspell. ;)

5.7kg :D Sinnsykt moro på 4.5" og en real kamp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar