tirsdag 17. mai 2011

Bedre sent enn aldri

Jeg har fisket siden jeg kan huske. Jeg hadde engang en fluestang også som jeg fikk av fader'n, men hvor den er nå må fuglene vite. Uansett fikk jeg vannblemmer av å bruke den og klarte liksom aldri å få snøret ut på vannet oftere enn jeg satte det fast i et tre eller i meg selv. Jeg la derfor fluefiske karrieren ganske raskt på hylla, fram til nå. Jeg har jo begynt å kjenne på gleden jeg ser i andres øyne når de får fisk på fluestang og tenker jeg også vil kjenne akkurat den følelsen. Filmene til Bård og Lars har ikke akkurat minsket lysten til å stå på bredden og vente på et vak for så og rette et velkalkulert kast rett over vaket og la flua gli forbi fisken før den forsvinner med et plask. Derfor har jeg nå gått til innkjøp av stang, snelle, snøre og diverse "accessories" som er et "must" når man skal fiske med flue.
Nå kan det spekuleres i hvorvidt det var smart av meg å kjøpe stang osv nå når fluefiske sesongen er over og isfiske sesongen står for dør, MEN når man får så sweet deal som jeg fikk på komplett sett hos Stjørdal sportfiskesenter så kan man ikke si nei.
Når jeg sier om det var smart eller ikke så mener jeg da at jeg holder på å dø av spenning allerede nå og det er evigheter igjen til isen forsvinner og temperaturen er såpass at det går an å være ute. Så sånnsett var jeg en komplett "mopp" som terger meg selv på denne måten.
Det som er fint med å begynne nå derimot, er at jeg kan tørrtrene på kastinga i trygge omgivelser som fks. i den lokale idrettshallen ( når det ikke er andre folk der selvfølgelig) og jeg kan sette meg litt inn i fluefiskeren's verden i tillegg til at jeg starter meg en blogg hvor jeg kan dele mine tanker og kanskje andre folk kan komme med tips og hint fram mot våren og min "ildprøve" som fluefisker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar