søndag 14. april 2013

En perfekt dag

Og det var nettopp det det var. Dro ned til sjøen rett før full flo sammen med Emil i et nydelig vårvær og årets første tur med fluestanga. Slo oss ned på en liten steinbrygge hvor vi drakk kaffe og spiste kanelgiflar (et must å ha med seg på fisketur). Etter et par timer med kasting og uten noe leven i enden av snøret dro vi videre og ikke langt unna der vi var så vi oss ut en skikkelig godspot! Noe kronglete å komme til men vi bare måtte prøve her! Denne spotten lå også i le for den litt sure vinden som blåste og det ble helt vindstille og som gjorde at varmen fra sola tok godt på kroppen. Etter å ha speidet litt utover vannet uten å se noen vak eller tegn til liv fant vi oss en hver sin stein og begynte å kaste. Etter mye knoting med både snøre og kasting begynte tankene mine å vandre andre steder og jeg ble stående å se på to fugler som fløy og tenkte at dette hadde blitt et bra bildet. Først trodde jeg at jeg hadde hektet tangen og snudde meg for å se hva det var da jeg kjente at det var fisk! Etter noen sekunder ble det liv i enden og ørreten på 900g endte med å gi fra seg en skikkelig bra kamp og det ble noen nervepirrende minutter før Emil kom løpende med håv og fikk sikret fangsten i nettet. Helt skjelven og litt småkvalm av glede over å ha tatt min første Sjøørret på flue, veide vi herligheten, tok litt bilder for så å sette den skånsomt ut igjen. 
Resten av dagen var for min del bare ren nytelse og Emil hadde et skikkelig tilslag en liten stund etter vi satte ut min, men desverre slo den seg løs med et byks i overflata noe som gjorde meg og ikke minst Emil lettere frustrert! Det ble ikke mer fisk den dagen, men pga været og stemningen, var fisken jeg tok bare en bonus på en ellers Perfekt dag! Denne godspotten skal besøkes igjen om kort tid, det er i allefall sikkert!












4 kommentarer:

  1. Ikke verst! Binde du fluan sjøl?

    SvarSlett
  2. Flott ! Va en sinnsykt fin tur : ) MVH Emil

    SvarSlett
  3. Ja Stefan! <3 Bare tenk på følelsen ved vålvannet i 08 så skjønner du! ;)
    Nei Charlie, men Emil gjør det og han skal få æren av og være læremester for meg neste vinter! :D

    SvarSlett