onsdag 24. april 2013

Nye vadesko

Da ble det endelig nye vadesko, har lenge prøvd å finne en vadesko som passer mitt bruk. Jeg er aktiv når jeg fisker og trengte en sko som er god å ha på foten over lengre tid og som det går an å gå lengre distanser med. Skoene jeg har brukt frem til nå har filtsåle og meget begrenset støtte og er mer egnet til å stå rolig i elver med steinbunn. I og for seg helt greie sko til sitt bruk men er ikke egnet til mye gåing. Tidligere har jeg alltid pakket ned vadeskoene i en sekk når jeg må vase gjennom kratt, vått gress over steindekte områder osv. for å komme meg til en elv eller ett vann og dette medfører prakk og ekstra vekt.

Nå har jeg gått til innkjøp av en nyutviklet sko fra 2instincts som er utviklet til formålet å bevege seg på fisketur. Har ikke fått prøvd den på tur enda, men testturen på foten her hjemme lover allerede veldig godt! Ser frem til årets første brunørret jakt når isen går og tror jeg virkelig har funnet den perfekte skoen til mitt bruk!









- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Fornøyd med skoene? Vurderer å bytte ut mine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Meget godt fornøyd med de! De har demping i sålen som gjør de gode å gå lengre turer med og den grove sålen gjør at de egner seg veldig godt der filtsåler blir glatt. Rett og slett perfekt for ørretfiskere på farten. ;)

      Slett